Druhý ročník Akademie PR pro knihovníky spouští registrace

Zveme vás na druhý ročník Akademie PR, která je určena všem, kteří se v knihovnách věnují public relations. Ať jste specialista, ředitel knihovny nebo knihovník, který dostal PR na starost.

Cílem kurzu je provést vás praktickými tématy PR, abyste bez problémů zvládli nebo zlepšili komunikaci s novináři, dlouhodobé plánování komunikace knihovny, přípravu podkladů pro online i klasická média nebo krizovou komunikaci.

Termíny a program

den 1: pondělí 30. 10. 9:00-18:00 Olomouc

Úvod do PR, pozice a náplň práce specialisty PR, praktický trénink: práce s novináři, zapojení zpravodajských hodnot, prostředí médií, vztahy a spolupráce s novináři.

den 2: úterý 31. 10. 9:00-17:00 Olomouc

Komunikační dovednosti pro PR práci, mediatrénink , praktický trénink: psaní textů a telefonování, stanovení úkolů/projektů pro účastníky.

den 3: úterý 9. 1. 9:00-17:00 Pardubice

Strategické plánování, internetová média, interní komunikace, průběžné hodnocení projektů účastníků.

den 4: středa 7. 3. 9:00-18:00 Praha

Exkurze v médiích, praktický trénink: moje knihovna na Facebooku.

den 5: čtvrtek 8. 3. 9:00-16:00 Praha

Krizová komunikace, prezentace projektů účastníků – best practices, evaluace a souhrn kurzu.

Přihlášky a cena

Kapacita kurzu je 18 míst, proto neváhejte s přihláškou. Přihlášky přijímáme do 15. 8. prostřednictvím formuláře: http://bit.ly/akademieprsdruk2017.

Akademiii organizuje Sdružení knihoven ČR a detaily o stornopoplatcích naleznete zde. Pokud chcete napsat mail organizátorům, kontaktujte nás na adrese akademie@sdruk.cz.

Účastnický poplatek za celý kurz (celkem 5 dní) je 6 000 Kč.

Co na první ročník říkali sami účastníci:

Osobně mi nejvíce vyhovovalo praktické zaměření. Snaha dovést účastníky ke zpracování projektů, které mohou být realizovány v jednotlivých knihovnách. A velmi jasná sdělení a doporučení, co je třeba zlepšit, jak to řeší jinde, co si k danému tématu lze nastudovat a kde.

Nemusíme ty samé problémy řešit znovu, když už je jinde vyřešili.

Na začátku jsem cítil problém, jak dát vědět studentům, že tu jsme. Na základě úkolů z Akademie a zpětných vazeb jsem si uvědomil, že potřebujeme míň vykřikovat, jsme tu, ale spíš říkat, kdo jsme a co můžeme pro lidi udělat navíc oproti Googlu.

Kdo je ideální účastník? Jsou to lidé, kteří:

  • se budou chtít a moci zúčastnit všech tří setkání v rozsahu od 10 do 18 hodin
  • mají chuť sdílet své zkušenosti a učit se od druhých
  • sbírají v PR zkušenosti a chtějí na sobě zapracovat systematicky a dlouhodobě
  • chtějí spolupracovat se zkušenými profesionály nejen z knihoven
  • jsou ochotni pracovat na tématech kurzu i mezi setkáními

Něco navíc

Zároveň vám v letošním roce nabízíme speciální půldenní kurz pro ředitele knihoven: Ředitel a PR specialista knihovny – jak na úspěšnou spolupráci, který proběhne 21. 9. od 10:00 do 13:30 v Městské knihovně v Praze. Více informací naleznete zde.