Jaké je poslání českých knihoven?

Loga, značky, označení knihoven. Těmto tématům se začala pracovní skupina Priority 19 věnovat na jaře letošního roku. Zájem o téma vyústil v dvoudenní workshop pod vedením konzultantské společnosti Lovebrand, která se věnuje budování značek.

Plzen Workshop P19

Postoj ke značce vzniká především s asociacemi, které mají lidé uloženy v paměti a které si spojují se značkou, proto jsme brainstormovali ideální asociace spjaté s knihovnou. Přemýšleli jsme i nad nevýhodami knihoven (jejich znalost může dobře posloužit jako podklad pro práci s odbouráváním předsudků vůči knihovnám). Týmová práce vyústila v manifest knihoven, který v osmi bodech představuje stěžejní úlohy knihoven ve společnosti.

Chcete vědět více? Přijďte si poslechnout příspěvek s názvem Značka není jen logo, platí to i pro knihovny? na konferenci Knihovny současnosti 2015 (blok Služby v akci), která se uskuteční ve dnech 8.10. září 2015 v areálu Univerzity Palackého v Olomouci.

Těšíme se na viděnou!